NASA opublikowała zdjęcie asteroidy 1998 KN3, które potencjalnie może w przyszłości stanowić zagrożenie dla Ziemi. Obiekt, widoczny na tle gęstego obłoku gazu i pyłu w rejonie mgławicy Oriona sfotografowała sonda WISE (Wide-field Infrared Survey Explorer), która od grudnia 2009 roku do lutego 2011 roku zajmowała się obserwacją nieba w podczerwieni.

Asteroidy, takie jak 1998 KN3, podgrzewają się w promieniowaniu słonecznym do temperatury porównywalnej z pokojową. To dlatego widać je wyraźnie w zakresie promieniowania podczerwonego, obserwowanego przez teleskop kosmiczny WISE. Badania tego obrazu i porównanie go z obserwacjami w świetle widzialnym pokazują, że obiekt ma średnicę około 1100 metrów i jest dość ciemny, odbija zaledwie około 7 procent padającego nań promieniowania widzialnego.

Na opublikowanym zdjęciu kolor niebieski przypisano promieniowaniu o krótszej długości fali, czerwony, temu o dłuższej fali. Kolor czerwony mają więc najzimniejsze obłoki gazu i pyłu, niebieski, najgorętsze gwiazdy o temperaturze tysięcy stopni. Żółto-zielona barwa asteroidy oznacza jej prawdopodobną pokojową temperaturę. 1998 KN3 jest znacznie chłodniejsza od odległych gwiazd, ale cieplejsza od międzygwiezdnego pyłu.

Teleskop kosmiczny WISE pozostaje od lutego 2011 roku w stanie uśpienia. NASA we wrześniu uruchomi go ponownie, by kontynuować projekt NEOWISE, poświęcony odkrywaniu obiektów, które mogą w swej wędrówce wokół Słońca znaleźć się bliżej, niż 45 milionów kilometrów od Ziemi. Wśród nich poszukuje się takich, jak 1998 KN3, które w przyszłości mogłyby zderzyć się z Ziemią i ze względu na swe rozmiary, doprowadzić do poważnej katastrofy.