41 lat świetlnych od nas leży świat podobny do naszego. Naukowcy poinformowali o znalezieniu piątej planety, krążącej wokół podwójnej gwiazdy 55 Cancri w gwiazdozbiorze Raka. To najbardziej rozbudowany układ planetarny, poza Układem Słonecznym, jaki do tej pory poznaliśmy.

Odkryta właśnie planeta, 45 razy cięższa od Ziemi, krąży wokół 55 Cancri w odległości podobnej do tej, jaka dzieli Wenus od Słońca. Można więc sądzić, że panują na niej warunki umożliwiające występowanie wody w stanie ciekłym. Rozmiary tej planety, są jednak na tyle duże, że wydaje się mało prawdopodobne, by mogło tam powstać życie w formie, jaką znamy. Jeśli już, sprzyjające warunki mogłyby wystąpić na ewentualnym skalistym księżycu tej planety, przy czym taki księżyc musiałby mieć rozmiary zbliżone do Marsa.

Astronomowie, którzy odkryli tę planetę, wyrażają w "The Astrophysical Journal" przekonanie, że podobnych ciał niebieskich może być wokół tej gwiazdy jeszcze wiecej. Znalezienie tego układu zwiększa też szanse, że podobne układy planetarne, przypominające Słoneczny, mogą być we Wszechświecie powszechne. Na razie jednak znajdujemy planety zbliżone rozmiarami do Saturna, czy Jowisza, szukanie planet o rozmiarach podobnych do Ziemi jest wciąż zbyt trudne.