Jest już doroczny raport organizacja EuroTAP (European Tunnel Assessment Programme) o bezpieczeństwie tuneli drogowych w Europie. Sprawdzono 26 konstrukcji w 13 krajach. Na liście nie ma żadnego polskiego tunelu. Wiadomo za to, że najbardziej niebezpieczna konstrukcja znajduje się koło Reykjaviku na Islandii.

Tunel, który należy omijać, znajduje się na Islandii na autostradzie numer 1 między Akranes a Reykjavikiem. Konstrukcja nie spełnia podstawowych wymogów bezpieczeństwa. Za duża jest np. odległość między gaśnicami oraz telefonami, nie funkcjonuje system ostrzegania przeciwpożarowego, a ponadto w tunelu jest wadliwa wentylacja.

Trzeba także uważać na tunel koło Velbert w Niemczech na autostradzie między Dusseldorfem a Bochum. Nie ma w nim głośników ani kamer video. Nie oznakowano także wyjść ewakuacyjnych.

Bezpieczne są natomiast wszystkie przetestowane tunele w Austrii i Szwajcarii. Bardzo dobra ocenę uzyskały tunele w nowych krajach Unii Europejskiej. Bezpieczny jest np. tunel na autostradzie usteckiej w Czechach, wybudowany 4 lata temu. A także w Słowenii koło Lubliany, wybudowany w 2008.