Niebezpieczne zdarzenie na lotnisku Austin-Bergstrom w Teksasie. W ostatniej chwili udało się uniknąć kolizji dwóch samolotów. Maszyna firmy FedEx musiała przerwać lądowanie, ponieważ w tym samym czasie zgodę na start z tego samego pasa otrzymał inny samolot.

Jak informuje "NBC News", do zdarzenia doszło w sobotę ok. 6:40 czasu lokalnego na międzynarodowym lotnisku Austin-Bergstrom. 

Samolot Boeing 767 firmy FedEx dostał zgodę na przystąpienie do lądowania. W tym samym czasie kontroler udzielił również zezwolenia na start z tego samego pasa Boeingowi 737 obsługiwanemu przez linie Southwest Airlines. 

"Pilot samolotu FedEx przerwał lądowanie i rozpoczął wznoszenie" - poinformowała w oświadczeniu Federalna Administracja Lotnictwa (FAA). "Samolot Southwest odleciał bezpiecznie" - dodano.

Dochodzenie w sprawie incydentu wszczęły już FAA i Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu. 

Oświadczenie w tej sprawie wydał także FedEx. "Maszyna lecąca z Memphis do Austin bezpiecznie wylądowała po napotkaniu zdarzenia tuż przed lądowaniem" - przekazano. 

Samoloty pełne pasażerów w ostatniej chwili uniknęły zderzenia

"NBC News" przypomina, że 16 stycznia na międzynarodowym lotnisku im. Johna Kennedy'ego w Nowym Jorku doszło do podobnego zdarzenia. 

Jak opisywały wówczas amerykańskie media, kolizji udało się uniknąć dzięki reakcji kontrolera ruchu lotniczego.Zauważył on, jak Boeing 777 linii American Airlines przecina pas startowy przed startującym Boeingiem 737 linii Delta Lines. 

Delta 1943, anuluję zezwolenie na start! Delta 1943, anuluję zezwolenie na start! - mówił kontroler w opublikowanym nagraniu. 

Boeing 737 Delta Air Lines zatrzymał się na pasie startowym, podczas gdy Boeing 777 American Airlines bezpiecznie przejechał przez pas - poinformowała Federalna Administracja Lotnictwa (FAA). 

FAA podała także, że samoloty znajdowały się w odległości około 300 metrów od siebie, kiedy samolot Delta się zatrzymał. 

W sprawie incydentu wszczęto śledztwo. BBC informuje, że na pokładzie samolotu Delta Air Lines było 145 pasażerów i sześciu członków załogi, podczas gdy maszyna American Airlines transportowała 137 pasażerów i 14 członków załogi.