Podający się za hakerów odpowiedzialnych za włamanie na komputery portalu randkowego Ashley Madison grożą ujawnieniem kolejnych danych wykradzionych z serwisu. Podkreślają, że do tej pory opublikowali ich małą część - podaje "Wall Street Journal". Portal Ashley Madison reklamuje się hasłem "Życie jest krótkie. Zafunduj sobie romans". Szacuje się, że korzystają z niego 64 miliony ludzi.

Podający się za hakerów odpowiedzialnych za włamanie na komputery portalu randkowego Ashley Madison grożą ujawnieniem kolejnych danych wykradzionych z serwisu. Podkreślają, że do tej pory opublikowali ich małą część - podaje "Wall Street Journal". Portal Ashley Madison reklamuje się hasłem "Życie jest krótkie. Zafunduj sobie romans". Szacuje się, że korzystają z niego 64 miliony ludzi.
Ashley Madison to portal wykorzystywany przez małżonków do organizowania sobie "skoków w bok" / RICHARD B. LEVINE /PAP/EPA

Ashley Madison to portal wykorzystywany przez małżonków do organizowania sobie "skoków w bok". Media spekulują od dawna, że wśród wykradzionych informacji są nie tylko dane na temat użytkowników, ale także m.in. pracowników firmy i jej zarządu.

Wczoraj domniemani hakerzy poinformowali portal zajmujący się m.in. tematyką internetową Motherboard, że włamywali się na komputery serwisu randkowego bez problemu.

"Byliśmy w Avid Life Media (właściciel portalu) wystarczająco długo, aby wszystko zrozumieć i zdobyć to czego chcieliśmy. Nikt nie patrzył. Nie było ochrony" - podała grupa w wiadomości wysłanej na adres portalu.

Zwrócili uwagę, że są w posiadaniu ok. 300 GB danych pracowników i ich korespondencji wewnętrznej. Zapewnili jednak, że nie będą ujawniać informacji na temat szeregowych pracowników, nie wykluczyli jednak możliwości opublikowania danych na temat zarządu firmy.

W korespondencji z Motherboard hakerzy oskarżyli także Avid Life Media o nieuczciwe praktyki i oszukiwanie klientów.

"Zarabiają 100 mln rocznie na samych oszustwach. (...) Mówią, że nie gromadzą informacji CC (dotyczących kart kredytowych). Pewnie, do tego nie zapisują także adresów e-mail, oni zwyczajnie codziennie się logują i czytają. Mają hasła do specjalnego procesora CC. (...) Ten procesor gromadzi większość z numerów kart kredytowych i danych adresowych" - podkreślili hakerzy. Zapewnili także, że ich intencją nie był szantaż użytkowników.

O wykradzeniu danych ponad 37 milionów klientów portalu Ashley Madison hakerzy przedstawiający się jako Impact Team poinformowali w lipcu, grożąc opublikowaniem kompromitujących zdjęć, fantazji seksualnych itp. Opublikowali wtedy próbkę kompromitujących danych i ostrzegli, że jeśli portal Ashley Madison nie zostanie zamknięty, ujawnią prawdziwe nazwiska jego klientów, ich profile z materiałami zdjęciowymi, dane dotyczące ich kart kredytowych.

Kanadyjska firma Avid Life Media, do której należy Ashley Madison, wydała oświadczenie z informacją, że bada tę sprawę. Hakerom zarzucono, że "mianowali się moralnym sędzią, przysięgłym i katem".

(j.)