Niemiecka kolej pokazała, jak wygląda jej wagon po modernizacji. Tym, którzy mieli przyjemność podróżować składem Deutsche Bahn, wyjazd za zachodnią granicę może się wkrótce kojarzyć z jeszcze większą wygodą.

Do końca 2014 roku wyremontowanych zostanie 770 wagonów spółki InterCity, za przejazd którymi podróżni płacą najwięcej, ale też pokonują nimi najdalsze dystanse. Oznacza to zmianę obić 46 tysięcy foteli (w 1. klasie będą skórzane), zainstalowanie kontaktów elektrycznych oraz wymianę stolików i dywanów (chodzi o 42 tys. metrów kwadratowych).

Zmiany dotyczą też wagonów restauracyjnych. Nowe wyposażenie zyskają przedziały dla matek z dziećmi, a te dla niepełnosprawnych zostaną powiększone. Modernizacja oznacza też odnowienie drzwi czy klimatyzacji.

Niemiecki przewoźnik wyda w najbliższych 10 latach ćwierć miliarda euro na remonty wagonów. Dużo? Całość inwestycji we flotę ma kosztować Deutsche Bahn 12 mld euro!

Zmian najszybciej doświadczą pasażerowie na trasie Hamburg-Brema-Kolonia-Moguncja-Stuttgart. Od 9 grudnia będzie tamtędy można jeździć unowocześnionymi wagonami. A teraz możecie sami zobaczyć, czy zmodernizowane wnętrze może się podobać i czy tym tropem nie powinny pójść polskie InterCity.