Prawie 40 uczniów krakowskiego gimnazjum numer 32 musi wracać z Paryża. Biuro, w którym rodzice nastolatków wykupili wycieczkę, nie opłaciło pobytu dzieci. Informację o problemach gimnazjalistów otrzymaliśmy na Gorącą Linię RMF FM.

Gimnazjaliści przyjechali w sobotę do stolicy Francji. Paryż miał być początkiem tygodniowej wycieczki objazdowej po Europie. Rano grupa zaczęła zwiedzanie, ale w ciągu dnia opiekunowie nagle dowiedzieli się, że biuro nie opłaciło wyjazdu. Przyjechaliśmy rano, zdążyliśmy wjechać na Wieżę Eiffla, zwiedzić Wersal. A teraz dzięki grzeczności panów kierowców siedzimy w autokarze i nie leje się nam na głowę. Bo w Paryżu pada ulewny deszcz - mówiła nam przez telefon nauczycielka, jedna z opiekunek wycieczki.

Informacja, jaką mamy, to to, że biuro podróży Excalibur Tours zbankrutowało i w piątek z pełną premedytacją podstawiło autokar do zabrania dzieci - tłumaczył z kolei ojciec jednej z gimnazjalistek, pan Jarosław Janiec. W rozmowie z naszym dziennikarzem Maciejem Grzybem przyznał, że rodzice na odległość organizują pomoc dla dzieci. Proponujemy nauczycielom i przewoźnikom, którzy podobno nie mają funduszy na powrót, aby przejęli pieniądze od dzieci, które im daliśmy na wejściówki do muzeum i inne atrakcje i aby z tego zapłacono paliwo. By bezpiecznie, jak najszybciej wrócili do domu.

Czekamy także na informację z hotelu, gdzie mogliby spędzić noc - zaznaczył. Ostatecznie okazało się, że grupa będzie nocować w hotelu.

Dodajmy, że wielokrotnie próbowaliśmy skontaktować się z właścicielem biura; jego telefon niestety nie odpowiadał.

Oto niektóre e-maile przesłane na adres naszej redakcji fakty@rmf.fm

Wycieczka młodzieży z gimnazjum ul. Żabia w Krakowie, po całej dobie w autobusie i całodziennym zwiedzaniu są pod hotelem, gdzie nie zostali wpuszczeni z powodu rzekomej upadłości biura. Tymczasem na stronie nie zamieszczono żadnej informacji. Dodatkowo w sobotą biuro jest nieczynne. Proszę o interwencją. Biuro, z którego pojechali to Excalibur Tours Polska, mają siedzibą w Krakowie.
Witam, bardzo proszę o kontakt w sprawie bankructwa biura podróży Excalibur. Moja córka wyjechała wczoraj z Krakowa na wycieczkę szkolną do Francji, obecnie znajduje się w Paryżu i okazuje się że biuro zbankrutowało i w tym momencie są na ulicy.

W każdej chwili możesz wysłać nam informację, zdjęcia lub film na Gorącą Linię RMF FM.

1. Wyślij informację SMS-em lub zdjęcia MMS-em na numer Gorącej Linii:

600 700 800

2. Możesz też wysłać zdjęcia i filmy e-mailem:

fakty@rmf.fm

3. Możesz skorzystać ze specjalnego formularza.