ZUS uruchomił specjalną linię telefoniczną w języku ukraińskim i polskim w sprawie świadczeń rodzinnych przysługujących obywatelom Ukrainy, którzy przybyli do Polski po wybuchu konfliktu zbrojnego.

Specjalna informacja telefoniczna dostępna jest w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8.00 do 18.00 pod numerem (22) 444 02 55.

Pytania, związane ze świadczeniami rodzinnymi dla obywateli Ukrainy, można też przesyłać mailem na adres UA@zus.pl. Wśród osób obsługujących infolinię są m.in. uchodźcy z Ukrainy - zauważa regionalny rzecznik prasowy ZUS w Łódzkiem - Monika Kiełczyńska.

Konsultanci infolinii udzielają informacji: o rodzajach świadczeń rodzinnych przyznawanych i wypłacanych przez ZUS, jak wypełnić i wysłać wniosek, jak zarejestrować profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Na stronie internetowej Zakładu również dostępne są informacje w języku ukraińskim.

Docelowo na stronie internetowej ZUS będą publikowane informacje o warunkach uzyskania świadczeń rodzinnych, ubezpieczenia zdrowotnego, świadczeń emerytalnych i rentowych. Dodatkowo na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS zostanie udostępnione zakładanie profilu PUE w języku ukraińskim.

Na przełomie lutego i marca ZUS przyjął pierwsze rodziny uchodźców z Ukrainy, które korzystają z bazy szkoleniowej Zakładu. Łącznie jest ich obecnie ponad 300.

W związku z wydarzeniami w Ukrainie, pracownicy ZUS zorganizowali zbiórkę najpotrzebniejszych rzeczy dla obywateli Ukrainy i przekazali je organizacjom pomocowym.