Stanowisko w PKP PLK straciła Alina Giedryś, wiceszefowa firmy odpowiedzialna za inwestycje zarządcy torów. Na tym jednak nie koniec zwolnień - ustalił reporter RMF FM.

Dymisji w PKP PLK będzie więcej i będą one związane ze słabym wykorzystaniem unijnych funduszy i złym planowaniem inwestycji. Teraz rząd chce niewykorzystane przez kolejarzy dotacje przeznaczyć na budowę dróg.

Przykłady nietrafionych inwestycji reporter RMF FM znalazł w raporcie doktora Michała Wolańskiego z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej. Po remoncie linii Warszawa-Siedlce żaden z przewoźników nie pokonuje tej trasy z prędkością 160 km/h. Gdyby mieszkańcy Kielc mogli z taką prędkością jechać do Warszawy byliby szczęśliwi. Lublin, Białystok mogą tylko pomarzyć. Natomiast tamta linia była w przyzwoitym stanie. Poszła do remontu jako pierwsza - tłumaczy Wolański.

Według nieoficjalnych informacji, przygotowywana jest nowa struktura zarządcy torów, a zmian w firmie będzie więcej.