Resort pracy będzie zachęcał ojców do częstszego korzystania z urlopów ojcowskich. Na kampanię promującą wydłużone urlopy rodzicielskie wyda 1,7 mln złotych - informuje "Rzeczpospolita".

Resort planuje po wakacjach ruszyć ze specjalną kampanią informacyjną o tym, w jaki sposób nowo uchwalone przepisy pozwolą im łączyć obowiązki rodzinne z zawodowymi.

Wprowadzone zmiany w zakresie polityki rodzinnej mają charakter rewolucyjny. Wiele osób nie potrafi z tych nowych przepisów korzystać. Chcemy im wytłumaczyć, w jaki sposób to robić - mówi minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz.

Zorganizowanie kolejnej rządowej kampanii społecznej budzi wśród ekspertów mieszane uczucia. Ministerstwa mają za zadanie realizować politykę państwa, a nie funkcjonować tak jak komercyjne firmy. Nie podoba mi się, ze instytucje państwowe się komercjalizują - mówi Rafał Chwedoruk, politolog z UW.

Inaczej na sprawę patrzy Małgorzata Druciarek z Obserwatorium Równości Płci Instytutu Spraw Publicznych. Taka kampania to dobry znak. Widać, że nareszcie rola ojca została zauważona - mówi Druciarek.