Firmy wymyślają nowe sposoby na namówienie do zakupów, ale Polacy coraz lepiej wiedzą, jak sobie radzić - ujawnia "Rzeczpospolita".

Z przygotowywanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdania z działalności rzeczników konsumentów, do którego dotarła "Rzeczpospolita", wynika, że Polacy są coraz bardziej świadomi swoich praw. Co więcej - wiedzą, jak walczyć, gdy są one naruszane.

Do biur miejskich i powiatowych rzeczników w 2012 r. wpłynęło niemal 444,4 tys. spraw - to o ponad 30 tys. więcej niż rok wcześniej. Wciąż najwięcej interwencji dotyczy usług, z telekomunikacją na czele.

Także Europejskie Centrum Konsumenckie, zajmujące się sporami z firmami w innych krajach UE, informuje, że w latach 2010-2012 liczba trafiających do niego spraw wzrosła o niemal 40 proc. Co więcej, nic nie wskazuje, by zainteresowanie pomocą rzeczników w tym roku spadało, co sugeruje, że firmy nie traktują konsumentów jako partnerów.

Według ekspertów, klienci - dzięki informacjom znaleziony w Internecie - są świadomi swoich praw, gdzie mogą się udać i na jaką pomoc liczyć.

(jad)