Klienci e-sklepów będą mogli wykupić ubezpieczenie gwarantujące zwrot pieniędzy, jeśli towar nie dotrze - pisze "Rzeczpospolita". Wszystko dzięki systemowi Trusted Shops, który we wrześniu pojawi się w Polsce. Funkcjonuje on już w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Idea systemu jest bardzo prosta: klient, robiąc zakupy, będzie mógł od razu wykupić za 0,2 proc. wartości transakcji specjalne ubezpieczenie. Jeśli sklep internetowy nie zrealizuje zamówienia, dostaniemy pełen zwrot pieniędzy.

Aby dany sklep mógł zawrzeć porozumienie z firmą oferującą tę usługę, musi najpierw zostać przez nią przebadany. Chodzi o sytuację finansową, która będzie także kontrolowana na bieżąco podczas trwania umowy. Przewiduje się również dokonywanie kontrolnych zamówień, sprawdzających rzetelność e-sklepu.

System funkcjonuje od 1999 r. - korzysta już z niego ok 4 mln osób kupujących w e-sklepach, a wartość transakcji to 500 mln euro rocznie. Aby przyspieszyć rozwój, zapadła decyzja o rozszerzeniu zasięgu - poza Polską, Trusted Shops ma się pojawić także w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Hiszpanii i Holandii.