Abonenci zyskają pretekst, żeby bez uzasadnienia rozwiązywać umowy. Przed operatorami telekomunikacyjnymi trudne zadanie. Muszą poinformować na piśmie każdego z 35 mln klientów o zmianie cen usług. Wszystko przez wyższy od nowego roku podatek VAT.

Podwyżka o jeden procent może być zarazem dobrą okazją dla wielu abonentów do rozstania się z dotychczasowym operatorem. "Prawo telekomunikacyjne jest jasne i precyzyjne. W razie zmiany cen usług telekomunikacyjnych, np. za usługi telefoniczne, przedsiębiorca musi pisemnie poinformować o tym abonenta" - wyjaśnia w rozmowie z "Rzeczpospolitą" prawnik Krzysztof Dyba.

Klient, który nie zaakceptuje zmiany cen, może rozwiązać umowę z operatorem bez podania uzasadnienia. A operator musi się na to zgodzić. To dobra okazja do rezygnacji dla tych osób, które podpisały niekorzystne dla siebie terminowe umowy z sieciami komórkowymi bądź dostawcami internetu.