Już 88 proc. Polaków robi zakupy w sieci, w tym 59 proc. najczęściej zamawia w internecie odzież i obuwie - wynika z raportu Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci".

Zgodnie z raportem Santander Consumer Banku, zainteresowanie kanałami e-commerce rośnie od kilku lat, a przedsiębiorcy widzą w nich ogromny potencjał sprzedaży.

Przez internet możemy kupić niemalże każdy produkt, więc nie powinno zaskakiwać, że zakupy online robi już 88 proc. Polaków. Możliwość bezproblemowego zwrotu towaru sprawiła, że konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy bez wychodzenia z domu.

Większość, bo 59 proc. respondentów z grupy kupujących online wskazała, że najchętniej zamawia przez internet odzież i obuwie. Ponad jedna trzecia Polaków kupujących w sieci - 35 proc., zamawia w ten sposób kosmetyki, a blisko co trzecia osoba (29 proc.) - elektronikę

Mniej popularny jest zakup leków i suplementów diety (23 proc.) oraz sprzętu RTV i AGD. Badanie wykazało, że najrzadziej w ten sposób zamawiana jest biżuteria (6 proc.ankietowanych kupujących w sieci). 

Patryk Perliński z Santander Consumer Banku wskazał również, że rodzaj artykułów najczęściej kupowanych przez internet różni się w zależności od płci badanej osoby. Wśród fanek zakupów online najbardziej popularnymi kategoriami produktów okazały się moda i beauty. Blisko trzy czwarte pań, bo aż 73 proc. przyznaje, że woli zamawiać ubrania i buty online, a 53 proc. w ten sposób uzupełnia swoje kosmetyczki

Odsetek mężczyzn poszukujących produktów z tych kategorii w internecie wyniósł odpowiednio 44 i 14 proc. Mężczyźni kupujący online najczęściej poszukują w sieci produktów elektronicznych oraz sprzętu RTV i AGD, bo odpowiednio 33 i jedynie 12 proc. kobiet. Panowie także chętniej niż panie kupują w internecie sprzęt sportowy - odpowiednio 236 proc.

Jak wykazano w raporcie, Polacy zdecydowanie wolą natomiast kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze - ten sposób wybiera aż 91 proc. spośród ankietowanych. 

Opracowanie: Klaudia Niewęgłowska