​W centrum Gdańska nie będzie kubaturowych parkingów. Miasto i prywatna spółka podjęły decyzję o zakończeniu umowy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. W centrum miało powstać ponad 1200 miejsc dla aut.

Umowa obejmowała budowę jednego naziemnego i trzech podziemnych parkingów w Śródmieściu. Inwestycja nie zostanie zrealizowana, ze względu na fakt, iż od momentu podpisania umowy zmieniły się potrzeby i uwarunkowania, na których oparty był projekt - tłumaczą urzędnicy.

Umowa między spółką IMMO PARK Gdańsk a miastem Gdańsk została zawarta w październiku 2018 roku i dotyczyła zaprojektowania, wybudowania, finansowania oraz zarządzania czterema parkingami w Śródmieściu miasta. Strony podjęły decyzję o wstrzymaniu realizacji tego projektu. Wpłynęły na to w szczególności takie czynniki jak: sytuacja makroekonomiczna, konieczność ochrony drzew w części lokalizacji, a także uwagi do projektu zgłaszane przez lokalne społeczności. Dodatkowym elementem były też trudności dotyczące pozyskiwania odpowiednich zgód i decyzji konserwatorskich w zakresie, jakim założono projekt na etapie procedury przetargowej - tłumaczy Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta w Gdańsku.

Umowa zakładała wybudowanie czterech parkingów w centrum Gdańska:

  • czteropoziomowego, nadziemnego parkingu na 493 pojazdy, zlokalizowanego przy Długich Ogrodach;
  • dwupoziomowego parkingu podziemnego na 337 miejsc, zlokalizowanego przy ulicy Podwale Staromiejskie;
  • jednopoziomowego parkingu podziemnego na 112 miejsc postojowych, zlokalizowanego pod placem Targ Węglowy;
  • parkingu podziemnego dla 260 samochodów, zlokalizowanego na ulicy Podwale Przedmiejskie.
Opracowanie: