Serwis społecznościowy My Space sprzedany. Nowy nabywca - spółka reklamowa Specific Media zapłaciła za niego jedyne 35 milionów dolarów. "Porażka medialnego magnata Ruperta Murdocha", "Spektakularna wpadka speca od medialnych interesów" - to tytuły w prasie za Oceanem.

Koncern medialny News Corp. kupił serwis My Space w 2005 roku od jego założyciela za 580 milionów dolarów. O sprzedaży mówiło się od wielu miesięcy. Jeszcze w kwietniu twierdzono, że nowy nabywca będzie musiał zapłacić minimum 100 milionów dolarów, ale potencjalni chętni podkreślali, że nie ma mowy. Ostatecznie cena spadła do 35 milionów.

A wszystko dlatego, że serwis My Space nie wytrzymał konkurencji z Facebookiem. Jeszcze kilka lat temu miał 250 milionów użytkowników. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób nowy nabywca chce ponownie zachęcić do korzystania z serwisu. Według medialnych ekspertów, jest to zadanie nie do wykonania, bo moda na ten portal po prostu przeminęła.