"Święty Mikołaj nie istnieje" - telewizyjna reklama, w której padło takie stwierdzenie wywołała skandal we Francji. Spot sugerujący, że w św. Mikołaja wierzą tylko naiwni, został pokazany przed filmem dla dzieci.

Mam dla Ciebie zła nowinę, wyobraź sobie , że Święty Mikołaj nie istnieje - szydzi z dorosłego syna ojciec, tłumacząc mu że żaden bank, poza jednym, tym reklamowanym nie robi klientom bezinteresownych prezentów. Scena ze spotu reklamowego, doprowadziła do płaczu miliony dzieci we Francji.

Największa francuska sieć telewizyjna i autorzy tej kampanii promocyjnej, zostali oskarżeni przez oburzonych rodziców o zniszczenie świątecznej magii w milionach domów. Winowajcy, twierdzą, że żałują i tłumaczą, że emisja kontrowersyjnej reklamy to niedopatrzenie. Teoretycznie spot miał być nadawany tylko późnym wieczorem przed programami dla dorosłych. Po gwałtownej fali protestów stowarzyszeń rodzinnych kontrowersyjny dialog został już ocenzurowany.