W telewizyjnych reklamach firmy skupujące złoto namawiają widzów do sprzedaży tego szlachetnego kruszcu. Nie informują jednak, po ile skupują kruszec. Klienci czują się oszukani - zauważa "Dziennik Gazeta Prawna".

Z powodu szybkiego tempa wzrostu kursu złota, w Polsce pojawiły się pierwsze internetowe i telewizyjne skupy tego kruszcu. Skupujący oferują szybką i bezpieczną metodę na spieniężenie starej biżuterii. Nie informują jednak, ile wynosi kurs, po jakim skupują złoto. Tak naprawdę o cenach skupu kruszcu w ogóle nie informują - zarzuca gazeta.

Klient nie ma pojęcia na jakiej podstawie wykonywana jest wycena i nie ma szans się tego dowiedzieć, bo skupujący nie posiadają cennika. Naciągnięci klienci ostrzegają się nawzajem na forach. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęła już pierwsza oficjalna skarga na teleskup.

W tej chwili złoto osiągnęło najwyższą cenę od 1980 roku.