W przyszłym roku powstanie kilka tysięcy nowych sklepów sieciowych - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". A większa konkurencja oznacza duże obniżki cen i ostrą walkę o rosnący rynek. Ofensywę zapowiadają polskie sieci: Żabka, Abc! i Groszek. Dziesiątki nowych punktów handlowych będą też miały Chata Polska i Lewiatan.

Jak ocenia gazeta, w sumie gracze ci zwiększą swoje posiadanie o półtora tysiąca sklepów, a drugie tyle dorzucą mniejsze sieci.

Oznacza to walkę nie tylko z drobnymi sklepami, ale i dużymi sieciami zagranicznymi jak np. Tesco czy Carrefour. Ci najwięksi gracze rynkowi mają w planie utworzenie w przyszłym roku kilkudziesięciu nowych marketów.

Hitem branży są stacje paliw, bo nie obejmują ich przepisy o zakazie sprzedaży w dni świąteczne. Np. sieć Intermarche otwiera na stacjach swoje minimarkety, a Carrefour ma trzy sklepy na stacjach BP.

W zeszłym roku rynek handlu w Polsce był wart 222,5 mld zł, a w tym - o miliard więcej.