Sztab kryzysowy pod nadzorem ABW zwołały służby lotniskowe po wielkiej awarii na Okęciu. Uszkodzony był system wyświetlający informacje o lotach dla pasażerów. Po godz. 16:30 awaria systemu została usunięta.

Sztab kryzysowy pod nadzorem ABW zwołały służby lotniskowe po wielkiej awarii na Okęciu. Uszkodzony był system wyświetlający informacje o lotach dla pasażerów. Po godz. 16:30 awaria systemu została usunięta.
Lotnisko im. Chopina /Krzysztof Zasada /RMF FM

Mimo awarii, samoloty przylatywały i startowały - ale z kilkunastominutowymi opóźnieniami. 

Na Lotnisku Chopina doszło do awarii systemu wyświetlającego informacje o lotach dla pasażerów, która została usunięta. Wszystkie systemy, w szczególności systemy odpowiedzialne za bezpieczeństwo operacji lotniczych, przez cały okres funkcjonowały poprawnie. Samoloty były odprawiane na bieżąco - poinformował p.o. dyrektora biura marketingu i PR Lotniska Chopina Hubert Wojciechowski.

Rzecznik ministra koordynatora służb specjalnych Stanisław Żaryn poinformował, że "CERT ABW otrzymał zgłoszenie z Lotniska Chopina i jest ono analizowane".

Wcześniej problemy z funkcjonowaniem oprogramowania służącego do odprawy pasażerów i bagażu zakłóciły odprawę na różnych lotniskach świata, w tym w Paryżu, Zurychu i Frankfurcie. Lotnisko we Frankfurcie zakomunikowało, że przez 20 minut problemy z odprawą bagażu miały niemieckie linie Lufthansa. Z kolei australijski przewoźnik Qantas poinformował o przerwie w działaniu systemu komputerowego Amadeus do obsługi pasażerów, ale zaznaczył, że jego funkcjonowanie zostało szybko wznowione. System Amadeus jest używany przez wiele linii lotniczych na świecie. Nie podano, co mogło być przyczyną zakłóceń działania systemu Amadeus.

(mpw)