Usługa wideotłumacza ruszyła własnie w sześciu kasach Kolei Mazowieckich w Warszawie. Ma ona ułatwić niesłyszącym i słabosłyszącym porozumienie się w kasie przy zakupie biletów oraz przy uzyskiwaniu informacji. Kasa wyposażona jest w tablet, dzięki któremu w każdej chwili można połączyć się z tłumaczem języka migowego.

Usługa wideotłumacza ruszyła własnie w sześciu kasach Kolei Mazowieckich w Warszawie. Ma ona ułatwić niesłyszącym i słabosłyszącym porozumienie się w kasie przy zakupie biletów oraz przy uzyskiwaniu informacji. Kasa wyposażona jest w tablet, dzięki któremu w każdej chwili można połączyć się z tłumaczem języka migowego.
Wideotłumacz ułatwi życie pasażerom Kolei Mazowieckich /Michał Dobrołowicz /RMF FM

Wideotłumacze pojawili się w kasach dworców: Warszawa Wschodnia, Warszawa-Śródmieście - peron 1 i peron 3, Warszawa Zachodnia, Warszawa Wileńska oraz Warszawa Gdańska. Każda z tych kas oznaczona jest specjalnym piktogramem.

Jak podkreślono w komunikacie prasowym KM, usługa umożliwia za pośrednictwem tabletu znajdującego się w kasie połączenia wideo z tłumaczem języka migowego. Ponadto kasy wyposażone są w pętle indukcyjne umożliwiające osobie niedosłyszącej odbiór czystego i wyraźnego dźwięku przez cewkę telefoniczną, w którą wyposażony jest niemal każdy aparat słuchowy. Usługa wideotłumacza będzie dostępna w dni robocze od godziny 8.00 do 18.00.

Do tej pory też porozumiewaliśmy się na migi pisane i malowane, czasami rękami. Teraz mamy wygodniej. Teraz wiem dokładnie, jakie bilet chce kupić podróżny, dokąd chce jechać, w której klasie. To trwa chwilę, bo tłumacz wszystko szybko tłumaczy - mówią naszemu reporterowi kasjerki na Dworcu Warszawa Śródmieście.