W poniedziałek została otwarta dla ruchu druga jezdnia zachodniej obwodnicy Gorzowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S3. Tym samym zostało zlikwidowane ostatnie tzw. wąskie gardło na odcinku drogi ekspresowej między Szczecinem a Sulechowem. Pierwsi kierowcy przejechali nową drogą około godz. 13. Wcześniej odbyła się uroczystość jej otwarcia. Wzięła w niej udział m.in. minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbieta Rafalska.

W poniedziałek została otwarta dla ruchu druga jezdnia zachodniej obwodnicy Gorzowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S3. Tym samym zostało zlikwidowane ostatnie tzw. wąskie gardło na odcinku drogi ekspresowej między Szczecinem a Sulechowem. Pierwsi kierowcy przejechali nową drogą około godz. 13. Wcześniej odbyła się uroczystość jej otwarcia. Wzięła w niej udział m.in. minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbieta Rafalska.
Druga jezdnia obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego oddana do użytku /Lech Muszyński /PAP

Nowa jezdnia obwodnicy wraz z wieloma obiektami inżynierskimi, m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę, mierzy ok. 11,6 km. Po jej otwarciu S3 na tym odcinku zyskała pełne parametry drogi ekspresowej.

Oznacza to koniec korków na zachodniej obwodnicy Gorzowa Wlkp., szczególnie w okresie letnim, kiedy przebiega nią ruch tranzytowy i turystyczny z południa na północ Polski.

Wojewoda lubuski Władysław Dajczak powiedział, że trasa S3 jest ważnym elementem w kontekście rozwoju gospodarczego regionu i jego konkurencyjności.

Wzmożony ruch nad morze, na S3 utworzył się gigantyczny korek

Na trasie S3 między Skwierzyną a Gorzowem Wlkp. utworzył się korek na pasach w kierunku Szczecina. To efekt większego ruchu wakacyjnego nad morze. Przejazd tym odcinkiem S3, będącym zarazem obwodnicą Gorzowa Wlkp., może być spowolniony do godzin popołudniowych. czytaj więcej

Cieszymy się, że będzie też większy komfort dla tych wszystkich, którzy będą przez nasze województwo przejeżdżali, bo tak jak już wspomniano, to, co się działo w miesiącach letnich, nie było przyjemne dla tych, którzy zmierzali z południa nad nasze polskie morze - dodał wojewoda.

Zaznaczył, że S3 jest ważna, gdyż łączy południe z północą kraju, a po rozbudowie w Czechach autostrady D11 połączy nasz kraj z jeszcze głębszym południem Europy.

Bardzo istotna i ważna (inwestycja), bo cały odcinek S3 ma być dwujezdniowy i do tego dążymy (...) Będziemy się zbliżali, idąc na południe, do otwierania kolejnych odcinków, by spowodować, że cała droga szybkiego ruchu była dwujezdniowa - powiedział Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk.

Dodał, że sądzi, iż jeszcze w tym miesiącu zostanie otwarta druga jezdnia S3 na odcinku między Sulechowem a Zieloną Górą.

Termin zakończenia inwestycji związanej z budową drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wlkp. był przewidziany na koniec kwietnia, ale został wydłużony. Powodem była konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej i w zakresie wykonywanych robót m.in. z uwagi na odmienne warunki gruntowe od tych ujętych w pierwotnych projektach.

Kontrakt był bardzo trudny techniczne, w bardzo trudnym terenie, także takie wyzwanie dla inżynierów i przygoda inżynierska, której sprostaliśmy i czujemy się usatysfakcjonowani z tego, że możemy oddać tę obwodnicę dla wszystkich - powiedział Artur Waktor, dyrektor kontraktu z ramienia generalnego wykonawcy, firmy Dragados.

Drugą jezdnię zachodniej obwodnicy Gorzowa Wlkp. wraz z modernizacją istniejącej i węzłów drogowych wykonała hiszpańska firma Dragados. Prace rozpoczęły się jesienią 2014 r. Wartość inwestycji to ok. 300 mln zł. Podobnie jak inne duże zadania drogowe w naszym kraju, została ona dofinansowana z funduszy unijnych.

(adap)