Słoneczny Patrol RMF FM znów w trasie! Nasz żółto-niebieski konwój zawitał dzisiaj na Pomorze. W Gniewie, Pruszczu Gdańskim i na plaży w Jelitkowie rozdaliśmy kilka tysięcy przepysznych śmietankowo-waniliowych lodów na patyku. W Trójmieście zostajemy do jutra. W poniedziałek szukajcie nas na Targu Węglowym!

Nasz pierwszy przystanek - Gniew, gdzie rusza piknik historyczny skupiający się na husarii. Wspaniałe pokazy będzie można zobaczyć na zamku. Ci, którzy zobaczą ten pokaz będą mogli zapoznać się dokładnie z uzbrojeniem husarii i zobaczyć jak trenują dawni rycerzy. W ramach pikniku strzela się też z armaty na Anioł Pański. To tradycja, która sięga 1627 roku, kiedy Gniew został oblężony przez wielkiego hetmana koronnego Stanisława Koniecpolskiego. Szwedzi odpalili w kierunku miejscowego kościoła swoją największą armatę, aby tam pogrzebać hetmana wespół z wojskiem. Nie udało się, albowiem Anioł Pański cudownym machnięciem skrzydła anielskiego strącił z trajektorii kulę, a ta upadłwszy nie trafiła w kościół - mówi Stanisław Szmit, podkomorzy gniewskiego zamku.

Z kolei na rynku Krzyżacy i Kociewiacy, czyli festiwal dziedzictwa regionalnego, gdzie w bezkrwawej walce rdzenni mieszkańcy ścierają się z zakonnymi rycerzami.

Słoneczny patrol RMF FM z zamrażarką pełną przepysznych śmietankowo-waniliowych lodów dotarł też do Pruszcza Gdańskiego. Zaparkowaliśmy na terenie Centrum Kultury i Sportu Faktoria.

Na termometrze prawie 30 stopni Celsjusza, lody rozeszły się więc błyskawicznie!

Jak usłyszałam w radiu, ze jesteście na Faktorii, szybciutko przyszłam, żeby jeszcze zastać, poznać - mówiła nam pani Anna.

Słoneczny Patrol RMF FM dotarł także do Gdańska. To był ostatni punkt naszej dzisiejszej podróży po Pomorzu. Przepyszne lody rozdawaliśmy turystom i mieszkańcom wypoczywającym na plaży Jelitkowo.

Tak sobie tu leżymy i nam się nie chce jakoś specjalnie iść troszeczkę dalej, więc bardzo fajnie, ze taka niespodzianka od was - usłyszał nasz dziennikarz Kuba Kaługa od jednej z wypoczywających.

W Gdańsku pozostajemy do jutra! W poniedziałek szukajcie nas na Targu Węglowym. Tam w samo południe startuje specjalna kawiarenka RMF FM, a w niej zamrażarki pełne lodów!

Tu już byliśmy!

24 lipca. W Radomiu śpiewała dla Was MARGARET!

17 lipca - w Rzeszowie bawiliśmy się z Wami i z MATEUSZEM ZIÓŁKO!

10 lipca. W Białymstoku bawiliśmy się wraz RUDĄ Z RED LIPS!

3 lipca. W Katowicach śpiewaliśmy wraz z EWĄ FARNĄ.

Sprawdźcie trasę Słonecznego Patrolu

Słoneczny Patrol z RMF FM to nasza wakacyjna akcja. Czy pojawimy się w Waszym mieście? Już teraz sprawdźcie naszą trasę!

Do każdego z miast przywozimy gwiazdy piosenki. Pobijamy też rekord w śpiewaniu wakacyjnych polskich hitów i rozdajemy lody - zupełnie za darmo!