​Państwowy operator sięga po nowatorskie technologie rozwijane przez młode polskie firmy. Dzięki nim ma znaleźć nowe źródła przychodów, obniżyć koszty i przyciągnąć młode pokolenie klientów - pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".

​Państwowy operator sięga po nowatorskie technologie rozwijane przez młode polskie firmy. Dzięki nim ma znaleźć nowe źródła przychodów, obniżyć koszty i przyciągnąć młode pokolenie klientów - pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".
Zdjęcie ilustracyjne /Maciej Nycz /RMF FM

Poczta Polska jako jedna z pierwszych spółek Skarbu Państwa mocno zaangażowała się we wsparcie start-upów. Jak ustaliła "Rzeczpospolita", wspólnie z funduszem HardGamma Ventures wybrała grupę spółek, które mogą połączyć kreatywny potencjał z infrastrukturą i zasobami państwowego giganta.

Fundusz HardGamma Ventures i PP wybrały dziewięciu uczestników programu "GammaRebels". Jego celem jest połączenie Dawida z Goliatem, czyli początkujących innowatorów z zasobami operatora pocztowego.

Najlepsi wdrożą swoje rozwiązania w Poczcie Polskiej, mogą też pozyskać inwestora - fundusz venture capital, a nawet Pocztę. Program finansuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Każdy z dziewięciu start-upów dostanie na testy w Poczcie Polskiej 200 tys. zł. Ale wygrane będą nie tylko start-upy. Innowacyjne rozwiązania, mogą sprawić, że - po ich wdrożeniu - państwowy operator dokona technologicznego i jakościowego skoku.


(łł)