Za niecałe dwa tygodnie odbędzie się premiera nowego rządowego filmu reklamowego. Swój klip pokaże resort Radosława Sikorskiego.

Film Ministerstwa Spraw Zagranicznych, skierowany do obcokrajowców, już jest promowany w Londynie plakatami i sloganem "Polska. Spring Into".

Resort nie zdradza szczegółów, ale jak dowiedział się dziennikarz RMF FM Grzegorz Kwolek, w klipie ma wystąpić człowiek, który łączy Polskę i Wielką Brytanię.

Pewnie część z państwa będzie nam zarzucała, że to nie jest do końca Polak, chociaż to będzie dyskusyjne - mówił rzecznik resortu Marcin Wojciechowski.

Do tego opisu pasuje urodzony w Londynie Chris Niedenthal, autor słynnego zdjęcia przedstawiającego czołgi podczas stanu wojennego przed warszawskim kinem Moskwa, grającym wtedy "Czas Apokalipsy". Fotograf, od sześciu lat polski obywatel, nie potwierdza, ale i nie zaprzecza, że weźmie udział w kampanii resortu spraw zagranicznych.

Nowy klip, tak jak dzieło Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, ma kosztować milion złotych.

(abs)