Budżet obywatelski reklamuje się... obywatelami. Każdy może zagrać w reklamie, która będzie zachęcać do wzięcia udziału w głosowaniu nad propozycjami zgłoszonymi w tym roku do budżetu obywatelskiego w stolicy Wielkopolski.

W środę pierwsze zdjęcia odbyły się na poznańskim Placu Wolności. W czwartek ekipa będzie czekać na chętnych na ulicy Półwiejskiej, a następnego dnia przed ratuszem na Starym Rynku. Rekwizytem jest niebieska piłka z napisem "Głosuję!".

Piłka to symbol energii przekazywanej z rąk do rąk, która w połączeniu daje większe możliwości - tłumaczy pomysł Ewelina Janik z Biura Prezydenta Poznania.

Jak przypomina reporter RMF FM Adam Górczewski, poznaniacy mają swoją delegację w zespole, który ocenia zgłoszone projekty do budżetu. Samo głosowanie odbędzie się jesienią. W 2013 roku swój głos oddało 90 tysięcy poznaniaków.

(abs)