Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w kwietniu ogłosiło, że planuje od 2016 r. likwidację bramek na autostradach na rzecz elektronicznego poboru opłat. Tymczasem dwa miesiące wcześniej podległa resortowi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała w przetargu wykonawcę rozbudowy bramek od Wrocławia do Gliwic, za którą miała zapłacić blisko 80 mln zł - o kulisach tej sprawi pisze "Rzeczpospolita" w poniedziałkowym wydaniu.
Kilka dni temu "Rzeczpospolita" zapytała resort i GDDKiA o wydatek na nowe branki. W piątek GDDKiA podjęła decyzję o zerwaniu kontraktu. Zapłaci za to wykonawcy - konsorcjum firm Colas Polska i Intertoll Construction - 10 proc. kary przewidzianej umową, czyli 8 mln zł.
To znacząco mniej, niż gdybyśmy wydali środki na rozbudowę bramek, które za dwa lata trzeba będzie zdemontować - tłumaczy "Rz" Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.
W poniedziałkowym wydaniu "Rzeczpospolitej" także informacje o:
- tanich lotach
- ochronie punktów płatniczych w sklepach
- klapie CBA w zatrzymywaniu przemytu narkotyków
"Rzeczpospolita"