Od kilku dni mieszkańcy Krakowa mają problem z zakupem biletów w części biletomatów - zarówno tych w pojazdach, jak i na przystankach. Chodzi możliwość płatności bezgotówkowej. Jak zapewnia Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, sukcesywnie usprawniane są kolejne automaty do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej.

Za pomocą karty płatniczej biletów MPK nie można kupić zarówno w automatach na przystankach, jak i w tramwajach i autobusach. Za zakup biletów można płacić gotówką. Z kolei bilety okresowe można kupić z wykorzystaniem aplikacji: iMKA, mKK, mKKM, w punktach sprzedaży biletów lub na stronie internetowej ebilet.kkm.krakow.pl.

Jak mówi Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, pasażerowie MPK mogą kupować bilety jednorazowe z wykorzystaniem mobilnych platform: iMKA, jakdojade.pl, moBilet, mPay, SkyCash, zbiletem.pl oraz w punktach sprzedaży biletów: "Dworzec Główny Wschód", os. Centrum D bl. 7, ul. Krowoderskich Zuchów 8a, ul. Podwale 3/5, ul. Powstańców Wielkopolskich 6.

W rozmowie z mediami podkreśla, że awaria biletomatów nie zwalnia pasażerów z posiadania ważnego biletu.

ZTP tłumaczy, że obecne problemy mają związek z awarią usługi firmy, która świadczy usługi nie tylko w Krakowie.

Cały czas czekamy na informacje od operatora płatności, kiedy awaria zostanie usunięta - podał ZTP w komunikacie. Mamy nadzieję, że problem zostanie rozwiązany jak najszybciej, w ciągu najbliższych godzin nawet - powiedział Sebastian Kowal.

Od 19 do 20 lipca kontrolerzy ujawnili 509 przypadków jazdy bez biletu, od 26 do 27 lipca - 511, a 2 i 3 sierpnia - 540.

Wszelkie skargi czy to związane z funkcjonowaniem komunikacji, czy też kontrolami, należy zgłaszać do Zarządu Transportu Publicznego - powiedział Sebastian Kowal.