Warszawska prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie przekroczenia uprawnień przez funkcjonariuszy z Komendy Głównej Policji. Chodzi o przetarg na zakup systemu Help Desk, który miał wykrywać i naprawiać błędy w programach komputerowych policji.

Zawiadomienie w tej sprawie złożyło CBA. Agenci poddali w nim w wątpliwość zasadność i celowość zakupu tej usługi. 7 sierpnia wszczęliśmy śledztwo w sprawie domniemanego przekroczenia uprawnień funkcjonariuszy publicznych w ramach realizacji w latach 2010-2011 zamówienia publicznego, usługi Help Desk - poinformował rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie Dariusz Ślepokura. Nie podał jednak żadnych szczegółów dotyczących sprawy. Dodał jedynie, że na obecnym, wstępnym etapie śledztwa, prokuratura zbierze dokumentację całej sprawy.

Funkcjonariusze Komendy Głównej Policji pod lupą CBA

Pod koniec lipca CBA zawiadomiło prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez byłego i obecnych funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji. Chodzi o kontrolę CBA w sprawie procedur podejmowania i realizacji decyzji udzielania zamówień publicznych w latach 2009-2011. W pierwszej kolejności badano zamówienia związane z Help Desk. CBA ma wątpliwości co do zasadności i celowości zakupu tej usługi.

Help Desk to system, który miał wykrywać i naprawiać błędy w programach komputerowych policji. Komenda Główna zamawiała tę usługę od zewnętrznej firmy płacąc jej niemałe pieniądze - bo około 25 tysięcy miesięcznie.

Zawiadomienie CBA było efektem kontroli, a także śledztwa dotyczącego zamówień publicznych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. W październiku 2011 roku zatrzymano siedem osób, sześć z nich usłyszało zarzuty. Aresztowano wówczas byłego dyrektora Centrum Projektów Informatycznych ministerstwa Andrzeja M., jego żonę oraz Janusza J. - szefa firmy podejrzanego o wręczenie mu łapówki za wygraną w przetargu dotyczącym informatyzacji resortu.