Zostaw wiadomość dokąd i na jak długo wyjeżdżasz nie tylko rodzinie, ale i polskim dyplomatom. MSZ właśnie uruchomiło specjalną stronę internetową, na której można rejestrować swoje wyprawy zagraniczne. Chodzi przede wszystkim o te miejsca na świecie, których odwiedzanie może być ryzykowne.

Zgłoszenie wyjazdu jest dobrowolne i powinno dotyczyć wypraw indywidualnych - a więc nie zgłaszamy wyjazdu z biurem podróży na plaże Egiptu. Chodzi o rejestrowanie się osób, które jazdą w miejsca egzotyczne i potencjalnie niebezpieczne.

Strona ma pomóc w szybkim lokalizowaniu naszych turystów w sytuacji zagrożenia. Dzięki niej służby konsularne będą szybko wiedziały, ilu Polaków może być w rejonie konfliktu zbrojnego, tsunami, trzęsienia ziemi czy lawin błotnych - jak kilka miesięcy temu w Andach.

Podajemy więc miejsce i termin wyprawy oraz jej etapy - jeśli się przemieszczamy. Zostawiamy możliwie jak najwięcej danych kontaktowych. W ten sposób MSZ chce ostrzegać o zagrożeniu, a potem - jeśli już wystąpi - przesyłać pomocne informacje, np. o miejscu schronienia, możliwościach ewakuacji i punkcie zbiórki Polaków.

Wyjazd można rejestrować na miesiąc przed wyprawą. Dane będą automatycznie usuwane dwa dni po zadeklarowanej dacie powrotu.