Z końcem września tego roku przestanie działać numer 19 757, czyli jedyna w Polsce całodobowa infolinia przekazująca informacje o połączeniach kolejowych wszystkich krajowych przewoźników.
Grupa Netia poinformowała o planowanym na koniec września tego roku zakończeniu działalności obsługiwanej przez jedną z należących do niej spółek informacji kolejowej działającej pod numerem 19 757. Infolinia działa od 2017 roku i jest dostępna codziennie, przez całą dobę. Jej konsultanci udzielają informacji w języku polskim i angielskim. Wyróżnikiem infolinii 19 757 jest fakt, że integruje ona dane o połączeniach kolejowych oferowanych przez różnych przewoźników. Dzięki temu podróżni mogą w jednym miejscu znaleźć informacje zarówno o połączeniach lokalnych, jak i ogólnopolskich. Przez lata było to duże ułatwienie na przykład podczas planowania złożonych podróży z przesiadkami.
Połączenie z infolinią jest płatne zgodnie z taryfą danego operatora telekomunikacyjnego.
Przez ostatnie 8 lat przy informacji kolejowej pracowało ponad 430 osób, a od 2020 roku infolinia pomogła mniej więcej 320 tysiącom osób.
Poza wsparciem w planowaniu codziennych podróży konsultanci pracowali również przy obsłudze wydarzeń, takich jak pociągi na pogrzeb Jana Pawła II, przewóz uchodźców z Ukrainy, specjalne pociągi na Festiwal Pol'and'Rock czy specjalna linia kolejowa powstała po tragedii w Szczekocinach.
Obecnie znaczna część pasażerów kolei korzysta z rozkładów jazdy dostępnych na stronach internetowych oraz w aplikacjach. Warto jednak wiedzieć, że wciąż funkcjonują także infolinie poszczególnych przewoźników. Ich listę można znaleźć między innymi na stronie Urzędu Transportu Kolejowego.


