Polscy armatorzy obawiają się, że konieczność wykupienia kolejnych obowiązkowych ubezpieczeń w transporcie morskim zmniejszy ich konkurencyjność. A właśnie takie zobowiązania chce nałożyć rząd - donosi "Nasz Dziennik".

Obowiązek posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dla statków pod polską banderą oraz statków obcych, które wchodzą do naszych portów, zakłada projekt nowelizacji Kodeksu morskiego i ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej. Dokument przygotował minister transportu Sławomir Nowak.

Projekt ustawy jest po pierwszym czytaniu w Sejmie. Teraz pracować nad nim będą posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury, a konkretnie podkomisja, którą powołano specjalnie do rozpatrzenia projektu. Na jej czele stanął poseł Stanisław Lamczyk (PO).

Według resortu transportu, nowelizacja wynika z konieczności dostosowania polskiego prawa do unijnych dyrektyw oraz wprowadzenia przepisów zawartych w przyjętych przez Polskę zobowiązaniach międzynarodowych.

Każda nowa danina, każde nowe obciążenie polskich armatorów powoduje, że ich możliwości rywalizacji chociażby w akwenie Morza Bałtyckiego maleją - komentuje Janusz Piechociński z PSL, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury.