Z każdym rokiem coraz więcej firm i konsumentów wykorzystuje internet do robienia zakupów. W efekcie e-handel (e-commerce) stał się jednym z istotniejszych elementów napędzających gospodarkę europejskich krajów, w tym Polski – donosi "Gazeta Polska Codziennie".

Według szacunków firmy Sofort, w ubiegłym roku polski rynek e-commerce należał do najszybciej rosnących w Europie. Jego wzrost wyniósł ponad 20 proc. Przy takim tempie z pewnością e-handel będzie systematycznie zwiększał swój udział w strukturze produktu krajowego brutto.

Kolejny bardzo ważny trend, który obserwujemy, to rosnąca rola sprzedaży wielokanałowej (omnihandel) w handlu detalicznym. Według ekspertów Sofort, właściciele sklepów coraz bardziej rozumieją, że docieranie do klientów przez różne, połączone ze sobą kanały może przynieść lepsze rezultaty.

Z badań wynika, że Polacy na zakupach online przypominają łowców okazji, zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. 80 proc. kupujących porównuje ceny produktów.

(ug)