W samo południe 40 ciężarówek załadowanych kamieniami wjedzie na most Rędziński we Wrocławiu. To najdłuższy, betonowy podwieszany most w Polsce. Ma dokładnie 612 metrów. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, kierowcy będą mogli skorzystać z przeprawy już w ostatnim dniu sierpnia.

Szansa na to, że most nie wytrzyma takiego obciążenia jest niewielka, ale próbę trzeba przeprowadzić. Kiedy ciężarówki wjadą na most, ten może wygiąć się nawet o pół metra w dół, ale jest to jest dopuszczalna zmiana. Kierowcy ciężarówek będą testować przeprawę przez kolejny tydzień.

Te próby zaczną się od tak zwanych prób statycznych. Pojazdy będą ustawiane na kilkanaście minut, później będą zmieniane ich pozycje. Następnie przeprowadzimy próby dynamiczne - mówi Michał Nowakowski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Punktualnie w południe, w czasie, gdy na most będą wjeżdżały ciężarówki pod mostem - starym zwyczajem - stanie jego konstruktor.