O ponad pół roku opóźni się budowa nowej drogi łączącej dwie krajowe trasy numer 79 i 44 w okolicach Jaworzna. Powód to brak zgody na usytuowanie nowego ronda w okolicach płatnego odcinka autostrady A4. Na budowę tego ronda nie chce się zgodzić Stalexport.

„Droga współpracy regionalnej” – bo tak roboczo została nazwana - ma odciążyć centrum Jaworzna od lawinowo wzrastającego ruchu samochodowego. Jaworzno zdobyło 34 mln zł na realizację I etapu Drogi Współpracy Regionalnej - od drogi nr 79 do węzła autostradowego w Jeleniu.

Pieniądze pochodzą ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Nowa droga skomunikuje węzeł Jeleń z drogą nr 79 i, w ten sposób, z węzłem Byczyna, dzięki czemu tereny inwestycyjne w Gminnej Strefie Aktywności Gospodarczej zyskają pełną obsługę komunikacyjną mimo tego, że zjazd na autostradę w kierunku Krakowa na węźle Jeleńskim nadal pozostanie zamknięty. Będzie to droga główna, każda z jezdni będzie miała po 3,5 metra szerokości. Wzdłuż drogi poprowadzona będzie także asfaltowa ścieżka rowerowa. Droga przebiegać będzie głównie po działkach, które w tej chwili stanowią nieużytki.

O problemach ze Stalexportem opowiedział mi Tomasz Tosza z Wydziału Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Jaworzna.

O oficjalnym stanowisku Stalexportu poinformuję, gdy otrzymamy odpowiedź.