Blisko 40 proc. rezerwacji od początku sierpnia zostało dokonanych z użyciem bonu turystycznego - wynika z analizy serwisuTravelist.pl. Z danych serwisu wynika, że Trójmiasto jest najpopularniejsze wśród beneficjentów bonu.

Jak wskazuje portal, liczba rezerwacji z bonem na przekroczyła 1,5 tys., przy czym aż jedna piąta została w całości opłacona środkami z bonu.

Podał, że wyraźnie wzrosła liczba rezerwacji z dostawkami, które w ciągu pierwszych dni sierpnia stanowiły aż 40 proc. wszystkich pobytów rezerwowanych na Travelist.pl - to o 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu.

Według portalu, biorąc pod uwagę rezerwacje, w których minimum połowa wartości przypada na bon, wskaźnik ten rośnie do ponad 60 proc. Jak ocenia - 500 plus skłania Polaków do rezerwowania wakacyjnych.

Serwis wskazał, że zgodnie z badaniem zrealizowanym połowie lipca br. blisko 60 proc. respondentów planowało zrealizować bon turystyczny w trakcie tegorocznych wakacji. Dane transakcyjne z pierwszych dni sierpnia pokazują jednak, że odsetek rezerwacji z bonem dokonanych na terminy wakacyjne sięga aż 90 proc. To o 7 proc. więcej niż w przypadku rezerwacji bez bonu w tym samym okresie - czytamy.

O ile bowiem odsetek planowanych wyjazdów z bonem nad morze i w góry w dużej mierze zgadza się z faktycznie rezerwowanymi kierunkami, o tyle w przypadku city breaków mamy do czynienia z różnicą ponad 15 punktów procentowych - tylko 5 proc. osób deklarowało wykorzystanie bonu na wyjazd do miasta, natomiast aż 21 proc. rzeczywiście go na to wykorzystuje - podał serwis.

Z danych Travelist.pl wynika, że Trójmiasto jest najpopularniejsze wśród beneficjentów bonu. 6 z 10 obiektów najchętniej rezerwowanych z bonem turystycznym mieści się w Gdańsku lub Sopocie. Poza tym klienci serwisu wybierają rodzinne hotele w innych częściach Wybrzeża (Niechorze, Ustka, Kołobrzeg), na Mazurach, w Szklarskiej Porębie, ale też w Krakowie, Wrocławiu czy Kazimierzu Dolnym.

Nie sposób jednak wskazać ewidentnych hitów lata z bonem - pierwsza dwudziestka obiektów na liście to zaledwie 42 proc. wszystkich rezerwacji z jego wykorzystaniem - czytamy.