To już stało się w Paryżu pewnego rodzaju przedświąteczną "tradycją" - podkreślają francuskie media. Tłumy mieszkańców i turystów przychodzą oglądać animowane witryny najbardziej luksusowych domów towarowych, których wykonanie powierzane jest awangardowym artystom i projektantom mody.
Tym razem wykonanie świątecznych witryn najbardziej luksusowego paryskiego domu towarowego Galeries Lafayette powierzone zostało znanemu 32-letniemu szwajcarskiemu projektantowi mody Kevinowi Garmanierowi.
W swoich witrynach chciał pokazać przechodniom bajkowy, pełen kolorów Paryż w miniaturze. Prawie wszystkie marionetki - w tym Święty Mikołaj, różne zwierzęta i mieszkańcy francuskiej stolicy - pokryte są lśniącymi materiałami i cekinami. Wielu przechodniów określiło je jako "zabawne".
Bardzo mi się to podoba. Można mieć wrażenie, że te marionetki są żywe. To coś bardzo wyrafinowanego estetycznie. A jednocześnie jest świąteczna atmosfera - mówi korespondentowi RMF FM Markowi Gładyszowi jedna z mieszkanek.
Świąteczne witryny najbardziej luksusowych domów towarowych w centrum Paryża, takich jak Galeries Lafayette czy Printemps traktowane są nierzadko jako atrakcja turystyczna. Wielu mieszkańców francuskiej stolicy obawia się jednak, że Boże Narodzenie staje się coraz bardziej "świętem handlowym".


