To już stało się w Paryżu pewnego rodzaju przedświąteczną "tradycją" - podkreślają francuskie media. Tłumy mieszkańców i turystów przychodzą oglądać animowane witryny najbardziej luksusowych domów towarowych, których wykonanie powierzane jest awangardowym artystom i projektantom mody.

Tym razem wykonanie świątecznych witryn najbardziej luksusowego paryskiego domu towarowego Galeries Lafayette powierzone zostało znanemu 32-letniemu szwajcarskiemu projektantowi mody Kevinowi Garmanierowi.

W swoich witrynach chciał pokazać przechodniom bajkowy, pełen kolorów Paryż w miniaturze. Prawie wszystkie marionetki - w tym Święty Mikołaj, różne zwierzęta i mieszkańcy francuskiej stolicy - pokryte są lśniącymi materiałami i cekinami. Wielu przechodniów określiło je jako "zabawne".

Bardzo mi się to podoba. Można mieć wrażenie, że te marionetki są żywe. To coś bardzo wyrafinowanego estetycznie. A jednocześnie jest świąteczna atmosfera - mówi korespondentowi RMF FM Markowi Gładyszowi jedna z mieszkanek.

Świąteczne witryny najbardziej luksusowych domów towarowych w centrum Paryża, takich jak Galeries Lafayette czy Printemps traktowane są nierzadko jako atrakcja turystyczna. Wielu mieszkańców francuskiej stolicy obawia się jednak, że Boże Narodzenie staje się coraz bardziej "świętem handlowym".

Opracowanie: