W miastach woj. śląskiego jest za mało galerii i centrów handlowych - twierdzą eksperci. Udowadniają oni, że w porównaniu z liczbą ludności, marketów jest najmniej w Polsce. O sprawie pisze "Dziennik Zachodni".

Nasycenie powierzchnią handlową na Górnym Śląsku wynosi obecnie 493 m.kw. na 1 tys. mieszkańców i jest najniższe wśród ośmiu największych aglomeracji w kraju - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Śląsk i Zagłębie to region wciąż bardzo atrakcyjny dla inwestorów, dlatego będą tu powstawać kolejne obiekty handlowe. Jak podano w raporcie Colliers International, obecnie realizowane są inwestycje m.in. w Jaworznie (Galeria Galena) oraz Piekarach Śląskich (Marcredo Center). Ponadto - w Katowicach (Supersam),  zaś na zaawansowanym etapie planowania są: Gemini Park Tychy oraz Galeria Knurów. Na swój kolejny duży sklep czekają też południowe dzielnice Katowic.

(mal)