Centralny odcinek drugiej linii metra - o długości ponad 6 km - łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Zobacz, jak powstawało metro. I dlaczego dopiero teraz mogą korzystać z niego warszawiacy.

Nowe plany poprowadzenia II linii metra ogłosił w 2006 roku p.o. prezydenta Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz. Pierwotnie władze stolicy chciały, by ten odcinek ukończono w 2011 r., a oddano go do użytku w I połowie następnego roku. Metrem na Pradze warszawiacy mieli jeździć w drugiej połowie 2012.

16 sierpnia 2010

Jednak w związku z problemami z przetargiem, ostatecznie budowę II linii metra rozpoczęto w sierpniu 2010. 

4 kwietnia 2012

W 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra. [WIĘCEJ NA TEN TEMAT]

14 sierpnia 2012

W sierpniu 2012 r. zalany został teren budowy stacji Centrum Nauki Kopernik. Zamknięto tunel Wisłostrady, a prace naprawcze trwały prawie rok, do czerwca 2013 r. [WIĘCEJ NA TEN TEMAT]

 

28 września 2012

Pod koniec września udało się połączyć pierwsze dwie stacje drugiej linii metra. Prace trwały cztery miesiące. Oba tunele łączące Rondo Daszyńskiego z rondem ONZ miały 110 metrów długości. Ten dystans kolejka pokonuje w 3 minuty.

13 maja 2013

Warszawiacy wielokrotnie mieli problemy komunikacyjne w związku z budową metra. W pierwszej połowie 2013 roku przez pewnie czas zamknięte były dwie stacje: Centrum i Świętokrzyska. Pod tunelami I linii pracowała jedna z tarcz, która drąży tunel II linii.


26 marca 2014

Tunele metra połączone. Przebito ostatnią ścianę pod Wisłostradą.

Przebito ścianę w tunelu pod Wisłostradą, łączącym wschodnią i zachodnią część stacji II linii metra Centrum Nauki Kopernik.

14 grudnia 2014

Pierwotnie mieszkańcy stolicy mieli skorzystać z podziemnej kolejki od 14 grudnia ubiegłego roku. Jednak - jak wówczas tłumaczyły władze Warszawy - przyczyną opóźnienia był pożar, jaki wybuchł 2 grudnia na stacji Rondo Daszyńskiego. Doszło tam do zapalenia się akumulatorów.

5 marca 2015

Próba generalna przed oddaniem warszawskiego metra. Kolejką jechała nasza dziennikarka Magdalena Gawlik. Jak opisuje przejażdżka trwała 22 minuty. Jednak w normalnym ruchu, gdy kolejka będzie czekać na wszystkich wsiadających i wysiadających, trasa od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego powinna zająć niespełna 30 minut.

A oto wszystkie stacje II linii metra; kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska".

(MKam)