Ponad 42 miliony złotych kosztował remont fragmentu trasy kolejowej Kraków-Warszawa. Chodzi o przebudowę torów i stacji w miejscowości Tunel oraz dwóch tuneli "Włodzimierz" i "August". Dzięki tej inwestycji pociągi będą szybciej pokonywać trasę z z grodu Kraka do stolicy. Na razie tylko o pięć minut, ale to dopiero początek.

Wcześniej pociągi jadące wyremontowanym fragmentem trasy musiały znaczenie zwalniać w okolicach stacji Tunel. Z powodu licznych rozjazdów zmniejszały prędkość czasami do 40 kilometrów na godzinę. Teraz mają jeździć nawet z setką na liczniku.

Dyrektor Centrali Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe Włodzimierz Żmuda poinformował, że remont trasy z Krakowa do Warszawy na małopolskim odcinku nie został jeszcze zakończone. Trwają prace w okolicach Batowic, których finał zaplanowano na koniec 2014 roku. Po ich zakończeniu na 95 proc. tej trasy pociągi będą mogły jechać z prędkością 110 km/h  - poinformował Żmuda. Dodał, że po zakończeniu całości remontu podróż z Krakowa do Warszawy ma trwać 2 godz. i 15 minut. Teraz na pokonanie tej trasy potrzeba 45 minut więcej.

(mn)