Niemal co trzeci Polak świadomie kupuje produkty nieoryginalne, opatrzone metkami czy logo światowych firm - informuje "Puls Biznesu". Gazeta podaje, że rynek podróbek w Polsce wart jest 0,83 mld dolarów.

Po zamknięciu warszawskiego "bazaru Europa", handel lewizną przeniósł się do Internetu i zaczyna być problemem działających tam firm. Z jednej strony mają one bowiem na karku producentów oryginalnych wyrobów, a z drugiej - niezadowolonych klientów, którzy oczekiwali oryginału, a dostali podróbkę. I jedni i drudzy grożą sądem.

Jak wynika z najnowszych badań, jakie na zlecenie grupy Allegro zrobiła pracownia SMG/KRC 18 proc. Polaków uważa, że sprzedawanie podróbek powinno być karane, a 28 proc. z nas nie widzi nic nieetycznego w handlu tego rodzaju wyrobami.

43 proc. badanych przez Allegro przyznaje, że kupiło podróbkę, z czego aż 29 proc. zrobiło to świadomie. Towaru jest do wyboru, do koloru. Najczęściej - z Chin.