Certyfikowane, ekologiczne produkty zdobywają rynek w Polsce. Już w 2017 r. powinniśmy wydać na nie ponad 1 mld złotych - informuje "Rzeczpospolita". Według firmy badawczej Euromonitor International, sprzedaż tylko zapakowanych produktów ekologicznych wyniesie w tym roku prawie 244 mln zł, wobec niespełna 231 mln w ubiegłym roku.

W 2016 roku sprzedaż żywności ekologicznej może zwiększyć się w Polsce znów o co najmniej kilkanaście procent. To oznacza, że w tym roku padnie kolejny rekord wydatków na ekożywność.

Branża szacuje, że w 2015 roku mogły one sięgnąć nawet 800 mln złotych. Natomiast w 2017 roku po raz pierwszy w historii mają szanse przekroczyć 1 mld złotych.

Wydatki na ekożywność rosną, ponieważ zwiększa się jej dostępność. Można ją kupić już nie tylko w wyspecjalizowanych sklepach, ale również w sieciach handlowych i dyskontach. Zmienia się także podejście konsumentów do produktów spożywczych. Jeszcze kilka lat temu kupowanie ekologicznej żywności traktowane było jako ekstrawagancja ludzi bogatych. Dziś coraz częściej staje się ona elementem zdrowego trybu życia przeciętnych, świadomych konsumentów - czytamy w artykule.

(abs)