Aż 90 tysięcy złotych kosztowało nowe logo województwa pomorskiego. Znak graficzny już budzi kontrowersje, związane nie tylko z kosztem, który poniósł samorząd województwa. Sami oceńcie, czy logo będzie skuteczne narzędziem promocji regionu.

Urzędnicy przyznają, że nowe logo ma być podstawą dla promocji Pomorza nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. To element większej strategii, którą określają jako "nowa jakość".

Nowym hasłem, a zarazem przesłaniem regionu ma być teraz "pełnia życia." Słowa mają podkreślać, że Pomorze "charakteryzuje się ogromną liczbą cech świadczących o wysokim poziomie życia w regionie". Jak opisuję urzędnicy, chodzi chociażby o walory turystyczne, przyrodnicze i nadmorskie położenie, bogatą historię, najlepsze warunki do życia czy najbardziej zadowolonych z życia mieszkańców w kraju.

Nowy znak graficzny - o malarskim charakterze - ma wizualizować to przesłanie, kojarzyć się w prosty sposób z radością życia, energią i atrakcyjnością.

Autorem logo jest Andrzej Pągowski, autor setek plakatów teatralnych i filmowych, jeden z najbardziej znanych polskich grafików.