Do końca czerwca 2015 roku wydatki na wszelkiego typu sprzęt elektroniczny w sieciach handlowych zwiększyły się o 7,8 proc., licząc rok do roku - wynika z raportu firmy Gfk, do którego dotarła "Rzeczpospolita". Rosły więc ponad dwa razy szybciej od polskiego PKB.

W ostatnich trzech latach sprzedaż szeroko pojętej elektroniki kulała. Teraz motorem rynku pozostaje część tradycyjnego sprzętu, jak choćby AGD, które zyskało 9 proc. w przypadku dużego sprzętu i aż 17 proc. - małego. 

Według rynkowych danych motorem rozwoju branży powoli przestają być tablety - w raporcie Gfk pisze o spadku ich sprzedaży o ponad 7 proc. Jeszcze niedawno zyskiwały co miesiąc po kilkadziesiąt procent.

Pozytywnym zaskoczeniem dla branży IT jest już po raz kolejny informacja o wzroście sprzedaży, i to kilkunastoprocentowym, komputerów stacjonarnych.

(abs)