Wysoki na sześć metrów namiot sferyczny będzie od jutra centrum mobilnego planetarium na terenie Centrum Handlowego "Tulipan" w Łodzi. Kosmicznych wrażeń dostarczą widzom filmy o formowaniu się wszechświata, narodzinach i śmierci gwiazd, zderzeniach galaktyk i tajemniczych czarnych dziurach.

W planetarium o powierzchni 600 metrów kwadratowych, w otoczeniu unikalnej scenografii, mali i ci zupełnie dorośli wielbiciele kosmosu będą mogli odkryć wszechświat. Strefa starożytności pokazuje ówczesne wierzenia, mity i zaskakująco szeroką wiedzę o kosmosie.

W strefie wielkich odkrywców można znaleźć informacje o słynnych uczonych, między innymi o Mikołaju Koperniku i Janie Heweliuszu. Jest także część poświęcona budowie i odkryciom dokonanym z użyciem teleskopu Hubble'a. Na deser organizatorzy proponują strefę przyszłości, czyli prezentację o dalszych planach eksploracji wszechświata.

Planetarium rusza jutro. Dla najmłodszych będzie dostępny kosmiczny "baby room" z basenem pełnym piłeczek z rysunkiem mapy Ziemi.