45 zakwestionowanych zapisów w umowach i porażający wniosek: nie ma banku w Polsce, który uczciwie oferowałby karty kredytowe. To efekt najnowszego raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urzędnicy przejrzeli 280 wzorców umów o karty płatnicze, stosowanych przez 12 banków.

Wytykają bankowcom m.in. pobieranie nieuzasadnionych, dodatkowych opłat i przedłużanie rozpatrywania reklamacji.

Zobacz również:

Aby nie dać się oszukać trzeba przede wszystkim dokładnie czytać umowę jaką podpisujemy z bankiem. Warto też wyobrazić sobie najgorszy scenariusz, czyli co się stanie, gdy spóźnimy się ze spłatą zadłużenia, albo będziemy musieli reklamować jakąś usługę. Musimy zwrócić uwagę na terminy rozpatrywania przez bank reklamacji.

Zwracamy uwagę na terminy rozpatrywania przez bank reklamacji - radzi Małgorzata Cieloch z UOKiK. Bank nie ma prawa nas karać dwa razy za to samo. Jeśli za opóźnienie w spłacie raty nalicza karne odsetki, nie może już pobierać dodatkowej opłaty. O opłatach, bank powinien nas informować w umowie. Jeśli tego nie robi, tylko odsyła do tabeli, powinno to wzbudzić nasze podejrzenia.