MPK w Częstochowie wydało wojnę gapowiczom. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji chce zarobić 1 mln zł na zwalczaniu pasażerów jadących bez biletów. Tak zwane „uszczelnianie linii” okazało się już na tyle skuteczne, że w jednym z głównych punktów sprzedaży zabrakło biletów.

Technika „uszczelniania” jest bardzo prosta. Kierowca na liniach podmiejskich otwiera tylko przednie drzwi autobusu i żąda okazania biletu. Na liniach miejskich trwają zaś prawdziwe obławy na gapowiczów. O zmasowanych kontrolach na konkretnych liniach można dowiedzieć się z lokalnych mediów.

Częstochowskie MPK zapowiada wprowadzenie jeszcze co najmniej kilku „uszczelniających pomysłów”. Dzięki akcji, nie trzeba będzie podnosić cen biletów, a jakość usług powinna poprawić się. Dlatego nie dziwi, że większośc częstochowian popiera akcję MPK.

Z mieszkańcami Częstochowy i szefem MPK rozmawiał reporter RMF Tomasz Maszczyk:

Reporter RMF informuje, że dziś „uszczelniana" będzie przede wszystkim częstochowska linia nr 16.

21:20