Kiedy powstanie trzeci pas autostrady A4 między Krakowem, a Katowicami? Od kilku dni staram się o komentarz w tej sprawie w urzędach, które odpowiadają w Polsce za budowę nowych tras. Bezskutecznie.

Od momentu, gdy ujawniliśmy zapisy tajnego aneksu do umowy koncesyjnej Stalexportu, urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych nabrali wody w usta. Czy to także jeden z zapisów wciąż tajnej umowy? - Można by zapytać ironicznie.

Pozostaje mieć nadzieję, że będzie w końcu jakieś stanowisko urzędów. Z zapisów tajnego aneksu wynika jednoznacznie, że już teraz kierowcy czekają na wjazd na autostradę na bramkach tak długo, że do rozpoczęcia przygotowań do budowy trzeciego pasa brakuje już tylko opinii niezależnego konsultanta, co potwierdza prezes stalexportu autostrady małopolskiej Wojciech Gębicki.

Z aneksu nie wynika niestety kto miałby powołać tego eksperta, ale można domniemywać, że taki wniosek może złożyć zarówno koncesjonariusz jak i generalna dyrekcja dróg. Przy czym w interesie tylko jednej ze stron powinno być jak najszybsze powstanie trzeciego pasa. Rządowej.