Koniec zamieszania i sporów wokół samochodu terenowego Honker - na irackim kontrakcie zarobią Intrall i Andoria-Mot. Obie firmy podpisały porozumienie w tej sprawie. Produkcją zajmie się Intrall, Andoria dostarczy silniki, poprowadzi także sprzedaż.

Porozumienie potwierdza i akceptuje syndyk upadłych zakładów Daewoo – właściciel praw do Honkera. Za umożliwienie produkcji obie firmy zapłacą mu od 150 do 200 zł za sztukę. Strony nie kryją zadowolenia. To jest dobre rozwiązanie dla Honkera, to jest dobre rozwiązanie dla Polski, to jest również dobre rozwiązanie dla Andorii-Mot - mówi prezes Andorii Tadeusz Starowicz.

Na wyprodukowanie i dostarczenie do Iraku 2,5 tys. samochodów Intrall i Andoria mają dwa lata. Intrall zapewnia, że produkcja pozostanie w Lublinie i nie będzie problemów z realizacją kontraktów.

Będą za to nowe miejsca pracy – obiecuje Piotr Mazur, wiceprezes konsorcjum Intrall Polska: To zatrudnienie już zaczęliśmy zwiększać w firmie Intrall. Przyjęliśmy w styczniu pracowników, kolejnych będziemy przyjmować w lutym.

Kontrakt jest naprawdę duży. Po kontrakcie syndyk nie wyklucza sprzedaży Honkera – oczywiście temu, kto da najwięcej. Rosjanie nie kryją, że są zainteresowani samochodem.

07:30