To być może jedna z największych fuzji w historii świata mody. Prada kupuje konkurencyjne Versace za prawie 1,4 mld dolarów. Połączenie dwóch gigantów wzmacnia pozycję Włoch na rynku towarów luksusowych.

Zawarta w czwartek umowa jest następstwem ogłoszenia 13 marca, że Donatella Versace rezygnuje ze stanowiska dyrektor kreatywnej marki założonej przez jej zmarłego brata Gianniego.

Według przedstawicieli Prady celem nie będzie likwidacja dotąd konkurencyjnej marki, a wręcz przeciwnie - rozwijanie jej.

Naszym celem jest kontynuacja dziedzictwa Versace, celebrowanie i reinterpretowanie jego odważnej i ponadczasowej estetyki - powiedział w rozmowie z agencją Reutera prezes zarządu Prady Patrizio Bertelli. Jednocześnie zapewnimy jej mocną platformę, wzmocnioną latami bieżących inwestycji i zakorzenioną w długotrwałych relacjach - dodał.

Donatella Versace, której rodzina sprzedała firmę siedem lat temu, chwali nowe partnerstwo. Jestem zaszczycona, że marka jest w rękach tak zaufanej włoskiej firmy rodzinnej i jestem gotowa wspierać tę nową erę marki w każdy możliwy sposób - powiedziała, odnosząc się do faktu, że głównymi udziałowcami w Pradzie jest para Patrizio Bertelli i Miucci Prada.

Włosi rzucają wyzwanie Francji

Prada poinformowała, że zobowiązała się zaciągnąć kredyt w wysokości 1,5 mld euro w celu sfinansowania transakcji. Decyzja o sprzedaży zapadła w momencie, gdy szereg operacji przejęć zostało odwołanych lub zawieszonych w związku z niepewnością rynków i obawami przed recesją.

Początki Prady sięgają sklepu z wyrobami skórzanymi, założonego w Mediolanie w 1913 roku przez dziadka projektantki Miucci Prady.

Marka, znana z logo przedstawiającego głowę Meduzy, została założona w Mediolanie w 1978 roku przez Gianniego Versace. Po zabójstwie Gianniego w Miami w 1997 roku ciężar tworzenia nowych projektów wzięła na siebie jego siostra - Donatella.

Zakup domu mody Versace przez Pradę doprowadzi do powstania konglomeratu o obrotach rzędu sześciu miliardów euro, który będzie w stanie konkurować z największymi graczami na tym rynku, w tym z francuskimi koncernami LVMH i Kering.